Pravidla hodnocení v předmětu


Každý z vyžadovaných úkonů (krok) je hodnocen zpravidla 1 bodem - například v řešení fyzikální úlohy mohou být hodnoceny kroky stručný zápis zadaných údajů - volba vzorce - dosazení čísel - výsledek - odpověď, tj. 5 úkonů za 5 bodů. Udělá-li žák chybu (ale nadále postupujete správně), ztrácí body pouze za chybné části příkladu.

Výsledkem zkoušky/testu/písemky/atd. je poměr úspěšnosti, např. 8/10 znamená 8 bodů z 10 možných; to je pak vyjádřeno údajem 80%.

Body za celé pololetí se sčítají; např. když žák psal 8 písemných prací po 10 bodech a 2 po 25 bodech a získal z nich celkem 105 bodů, je výsledkem 105/130, tj. 81%, což znamená na vysvědčení známku 2.

Výsledek je celkovým součtem dílčích výsledků; není průměrem z jednotlivých hodnocení. Bod má vždy stejnou hodnotu.

Žák je povinen absolvovat minimálně 90% písemných prací v daném pololetí. Při 100% účasti se mu nejhorší výsledek škrtá (Samozřejmě pouze v případě potřeby. Má-li žák na konci pololetí výsledek 90% a více, má na vysvědčení pochopitelně VÝBORNĚ)

Za dobrovolnou domácí práci žák neztrácí žádné body. Tedy, je-li úloha hodnocena maximálně např. 8 body a žák vyřeší jen 4 body, dostane do hodnocení 4/4 ne 4/8.

Za aktivní nebo nadstandardní práci (např. domácí úkoly) jsou tedy udělovány prémiové body, které zlepšují výsledek. Má-li žák celkové hodnocení 87/100 (87%, známka 2) a získá 32 prémiových bodů (32/32), má celkem 119/132 (90%, známka 1).

Stupnice hodnocení na vysvědčení:

90 - 100 %... 1

75 - 89 %... 2

50 - 74 %... 3

25 - 49 %... 4

0 - 24 %... 5

Příklad výpočtu z bodového hodnocení v ŽK:


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky